torstai 19. tammikuuta 2012

Maagiset 18

Kun minä täytin 18 v alkoi ELÄMÄ. Olin töissä helsinkiläisessä perheessä kodin ja lastenhoitajana ja vapaus oli minun. Elin nuoruuttani täysin siemauksin.
Tänään tyttäreni ja kuopukseni saavuttaa tuon saman iän. Hänelle tämä ei ole happening. Jo 16 v saa täällä Sveitsissä ostaa ja nauttia alkoholia sekä tupakka. Sekin jännyys siis jo koettu. Tyttö tuntuu ajattelevan täysi-ikäisyyden tuovan hänelle vain velvollisuuksia ja vastuuta. Juhlia ei halua.
Olen ymmälläni mutta tietenkin myötäilen hänen omia toiveitaan. Niinpä menemmekin "vain" illalla syömään ulos, sankarin toiveesta kiinalaiseen. Isoäidiltään hän saa rahaa ajokorttia ajatellen ja meiltä Wellnessviikonlopun minun viehättävässä seurassani. Näin kuului nuoren naisen toive.
Isoveljistä toinen oli hankkinut siskolleen lahjakortin junamatkaa varten ja kirjoittanut liikuttavan tekstin korttiin. Esikoinen lienee hankkii hädissään tänään jonkun lahjuksen pikkusiskolle .
Paljon Onnea rakas Iris <3

2 kommenttia:

Nurkkalintu kirjoitti...

Onnea!
Kaikkea hyvää uudelle ikävuodelle.

elsi kirjoitti...

Kiitos paljon :o)