torstai 22. tammikuuta 2009

Suomen vieraita

Kun olin viettänyt ensimmäiset vuoteni täällä alppimaan tasangolla ja saanu kaikki lapseni leikki ikäiseksi aloin kaivata sukulaisia. Suomen sukulaisia. Kyselin kylään itsekutakin . Kukaan ei juuri koskaan ole päässyt tulemaan. PAITSI isoveli , joskus vaimoineen joskus yksin. Se on todella ihanaa ja arvostan suuresti heidän matkustelu intoaan. Isä on käynyt täällä kolme kertaa. Sinä vuonna kun olin au-pairina. Ajatella miten mahtavaa SE oli :o) Sitten esikoisen ristiäisissä joissa vanhempani lauloivat kirkossa kanssani virren mä taimi olen sun tarhassas.... Nyyh... 18kk myöhemmin isä saapui hoitamaan esikkoa sillä aikaa kun minä hain kakkosen sairaalasta ;o) Ihana isä. Siihen kuitenkin tyssäsi reissaaminen. Suurin osin sydämen huonokuntoisuuden takia. Lentäminen arveluttaa ja reissussa kyllä rähjääntyy muutenkin. Äitini on käynyt pariin otteeseen. Kerran tai kaksi jopa jouluna. Silloin ristiäisissä ensimmäisen kerran . Sen jälkeen vanhempani erosivat ja matkustelukin jäi jokaisen omaan päätösvaltaan ja rahatilanteesta riippuvaiseksi. Vaikken tule toimeen äidin kanssa kahta päivää kauempaa olen silti arvostanut hänen vaivan näköään. Tällä hetkellä ei näytä siltä että äiti enää pääsee tulemaan.
Pikkuveli ja isoveli tekivät pari kesää sitten tempauksen joka yhä saa leveän hymyn huulilleni. Luultavimmin isoveljen ansiosta he lensivät luoksemme lähes yllätyksenä. Se oli mahtavaa ja vierailusta jäi mukavat muistot. Kiitos Matti ja Pekka.
Isäni elämänkumppani on käynyt myös meillä. Jopa molemmat. Ensimmäiset 15 v eron jälkeen aktuelli kumppani sekä aktuelli viimeisten vuosien kumppani. Vuoronperään ;o)
Serkuista ,joita minulla riittää, tasan kaksi perheineen ovat löytäneet tien tänne. Isän sisko on myös saapunut iloksemme miehineen muutama vuosi sitten ohikulkumatkallaan. :o)
Kutsu voimassa edelleen ihan kaikille sukulaisille ja tuttaville.
Itse asiassa olen nettimaailmassa tutustunut ihmisiin joista osaan minulla on hyvin lämmin suhde ja suhtautuminen ja olenpa saanutkin heidät jo luokseni ja tulen saamaan uudestaankin :o). Hei sinne suomeen ja englantiin. :o)
Jotta hissuksiin eikä suinkaan liikaa ole suomesta minua käyty katsomassa.
Erityismaininnan saa isoveli joka onkin tämän päivityksen isä . Jo parin viikon päästä saamme hänet tänne luoksemme muutamaksi päiväksi. Ensimmäistä kertaa talvella !! Viedään mies varmasti mäkeen. :oD

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ei meilläkään ole hirveää vilskettä ollut, silti jos mennään Suomeen pitäisi ehtiä käydä joka paikassa;) No tälläiselle puolierakolle ehkä on niin parempikin. Poikani on ahkerin kävijä ja nykyään tietysti avokkikin mukana.

Älkää nyt sitten veljesi luita katkoko siellä mäessä;)

finkinja kirjoitti...

Meillä ahkerimmat sukulaiset ovat olleet äiti ja sisko, he ovat käyneet joka vuosi ja sisko joskus jopa pari kertaa. Isä on käynyt vain muutamia kertoja ... Muihin sukulaisiin ei ole niin kauhean läheinen suhde joten heitä en edes kaipaa.
Mutta ystävien vierailua ehkä kaipaan eniten. Pari hyvää ystävää on käynyt, mutta muut kutsuista hulimatta ovat arastelleet tai heitä ei huvita ex-Jugoslavian maisemat. Hienompaa taitaa olla matkustaa Espanjan aurinkorannoille tai Kreikkaan;) Häihinkään ei tullut kuin yksi ystävä!

Anonyymi kirjoitti...

No meille ei ole tunkua ollut ja syynä tietenkin se, että me ollaan aina töissä! Ja tunnustan, etten ole kauheasti kutsunutkaan. Ei jaksa vieraita oikein viihdytellä kun herää joka aamu kello vartia vaille viisi töihin ;D

Paljonhan olet saanut loppujen lopuksi vieraista nauttia! Minun lista on paljon lyhkäsempi.

elsi kirjoitti...

No onhan siinä jätti ero. Minä olen aina ollut kotona .Elämäntilanteen mukaan.
Totta, onhan minulla vieraita ollut. Silloin ensimmäisinä vuosina vain tuntui että KAIKILLA muilla oli aina vieraita paitti mulla.

Anonyymi kirjoitti...

Ah, kiitos suomennoksesta!

Mainitsen tuosta vierailusta luonanne sen, että ilo oli kyllä meidän puolellamme! Kuten myös silloin kun yövyitte täällä luonamme.

Ufojen jäljet, putoukset, raclette ja maalaukselliset talot.

Ja toisaalta huojuvat tornit ja karaoke ;) ;)

T: nimimerkki "anonyymi" :D

elsi kirjoitti...

Jäi se torni sentää pystyyn Anonyymi.;o)
Kiva kun pääset kommentoimaan.
Finkinja:
Mulle ei jäänyt suomeen kuin pari hassua koulukaveria tasan kahteen on ollut yhteyksiä suomen reissuilla. Ilmeisesti sinun ystäväsi tosiaankin ujostelevat tulla teille , yksityiseen kotiin "häiritsemään". Laitakin omaan blogiisi vallan aiheeksi kuinka tykkäisit jos he tulisivat. ;o) Ihanaa kun sun sisko käy usein.